Ehdin olemaan tosiaan sen neljä päivää koulussa, ja sitten tulin kipeeks. Koko eilisen vaan makasin melki sängyssä, tai kattelin netistä Housee ja Scrubsia, tai tein vaan siis en mitään. Katoin telkasta vähän aikaa Gilmoren tyttöjä, dupattuna saksaks. Voi elämä, oli kyllä siis jotakin uskomattoman kammottavan yököttävää! Vaikka tajusinkin aika paljon koska se oli tuttu jakso ;-)

Tänään taas sama juttu, ja iltapäivällä mennään lääkäriin siis hakemaan mulle sairaslomatodistus (joka siis kutsutaan täällä nimellä Entschuldigung joka on siis joku anteeksipyyntö tai joku vastaava käännettynä?). Hyvä puolihan tässä on se, että mun ei tänään tarvi mennä liikuntatunnille. Se on ihan kivaa, ei mulla oo mitään liikkumista vastaan, mut jos oisin menny, ni olis silti pitäny hakee lääkärintodistus siitä että en voi liikkua koska oon kipee. Mikään ei oo enää yksinkertasta näillä. Mulla on melki ikävä meidän poissaolovihkoja johon ei tarvi muuta ku syy ja vanhemman allekirjotus.

Onneks tää hostperhe pitää musta sentään hyvää huolta. (Ehkä vähän liiankin hyvää huolta, siis). Se lähti sunnuntai-aamusta, kun hostäiti oli laittanu mulle ison aamupalan (mikä on siis vielä ihan normaalia tässä perheessä!), sitten se lääkitsi mut erilaisilla lääkkeillä, keitti mulle pannullisen teetä ja pisti sinne paljon hunajaa sekaan, kurkkupastilleja, nenäliinoja, teetä lisää, ne pisti mut ulos nukkuun et saisin raitista ilmaa ja laitto mulle päälle viltin, lisää teetä, unta, lisää lääkkeitä, teetä... Mulla tulee kohta varmaan tee silmistä ja korvista ulos, en varmaan hetkeen juo teetä sen jälkeen ku paranen. Mitähän kaikkia lääkkeitä muhun on tungettu.. Yskänlääkettä, nenäsuihke, nenäntukkoisuuteen jotain lääkettä (varmaan jotain samantyyppistä ku Duact), ite otan buranan päänsärkyyn.. Sit hostäiti anto mulle semmosen pullon, missä on varmaan jotain piparminttuöljyä tai jotain, ja sitä piti hieroo päähän ja nenään ja jotain vielä. Ja kurkkupastilleja.

Sit ku eilen aamulla heräsin, niin toi Lisa oli jättäny mun oventaakse semmosen lapun, jossa luki jotain että se kuuli et oon kipee ja nää kapselit auttaa sitä aina ja toivottavasti muakin. Ne oli jotain eukanlyptyskapseleita nenään ja kurkkuun ja jotain, ja se puuttuu tosta lääkelistasta vielä. Koska sitäkin otan. Onneks meen ehkä huomenna toivottavasti jo kouluun takas.

Toi hostäidin ystävämies on ottanu tehtäväkseen, että opin saksaa. Eilen se pisti mut kattoon telkkaa, ja lukeen kirjaa, ja jos me puhutaan pari sanaa englantia hostäidin kanssa, niin se on heti että "aus Deutsch, bitte" ja "vaan yhtä kieltä", sit siit tuli semmonen juttu ku hostäiti alko nauraan ja sano se mies ei osaa englantia kunnolla ni se haluu että puhutaan saksaa, ja et voidaan puhuu englantia aina ku halutaan ettei se ymmärrä. Sit se mieski vaa repes :D

Nii ja sillon ku nähtiin ekaa kertaa ton hostäidin kanssa, ni se sano sille Saksan yhteyshenkilölle, et näytän ihan prinsessa Viktorialta :D vähä hajosin :)

Mut tuntuu, et kaikki on muutenki jotenki kummallisesti täällä verrattuna Suomeen. Täällä myöhään on yheksän tai puoli kymmenen illalla, täällä on halpaa, täällä käytetään paljon aikaa aamupalan syömiseen, päivässä syödään yks ateria päivässä perheen kanssa yhessä, täällä on normaalia herätä joskus viideltä arkipäivinä, ja myöhään nukkuminen lauantaina ja sunnuntaina on johki kymmeneen, täällä on normaalia tupakoida sisätiloissa yms.. Kummallista! Mut onneks oon jo tottunu sillee tähän, ettei se tunnu enää ees oudolta. 

Mutta, nyt jatkan uniani ja sitä rataa.