Eli siis moikka vaan, vähän on päivitys jääny vähälle mutta onneks Lea auttaa mua innokkaasti valitteen kuvia ja kertoo mitä mun pitää sanoo .:) Mutta siis. Olin mun kaverin Danielan kanssa ja siel oli sen perhe ja niiden kavereita niin kiinalaisella (chen, mulla on ikävä sitä, paljon parempaa kiinalaista ku saksassa ja maksaa puolet vähemmän, tällee mainostusta!) ja sinne tuli kans Danielan vanhempien parhaat kaverit ja niiden pojat, Uwe 20v ja Axel 18v. Oli kohtuullisen hupaisaa, ja tultiin heti tosi hyvin juttuun Uwen ja Axelin kanssa. Eikä mun tarvinnu maksaa koska olin erityisvieras. :) Sit syötiin ja mentiin jatkoille Danielan tädille ja  siitä me nuoriso lähettiin Uwelle ja Axelille ja sit siellä pelailtiin ja hengattiin, oli ihan hullun hauskaa. Ja sit alettii näkee enemmän ja nyt mulla on hei kavereita! Ja nyt myöhemmin oon niiden kautta tutustunu taas lisää ihmisiin, esim. mun luokkalaisiin ja joihinkin niiden kavereihin.

Sitten tuli uusi vuosi, oli kokemus. Eka oltin Danielalla ja laittauduttiin, sitten mentiin Böhringeille (Uwe, Axel) syömään fondueta, ja sitten mentiin siitä Danielan ja Axelin kanssa mun luokkalaisen pippaloihin. Oli kyl kummallista, mut hauskaa, tai tutustuin niihin siel vähän paremmin ja oli sillee kivaa. Ja sitten koska Uwe oli sen kaverilla niin mentiin jälkeenpäin sinne ja oli kyl tosi kivaa. Ja tulipa saksalainen uusi vuosi koettua. 

Sitten käytiin tossa Itävallassa lumilautailemassa sillee et siin oli Daniel joka on siis Axelin kaveri, ja Anne-Mari ja Axel ja mää. Oli ihan huippua, hei come on olin Alpeilla laskettelemassa. :D Ja tietenkin autossa tajusin aamulla siinä puoli seiskan aikaan ku lähettiin että hupsista, unohdinpas kameran kotiin. Siihen Anne-Mari totes että ei se haittaa, mulla on kamera! Sit kun päästiin ylös huipulle niin se totes että sen kamera oli jääny autoon. :( Also keine fotos, schade. Sit käytiin siinä jossain kohtaa syömässä siel ylhäällä, söin Axelin kans puoliks pizzan, nami ja sitten jaksettiin lasketella vielä lisää. Mutta parastahan oli tosiaan se, että Anne-Marin kans oltii sillee et joo me mennään autolle ja sit kysyttiin Axelilta miten me sinne päästään, se neuvo että "tosta ylös ja siitä sitten vaan suoraan alas".  Ja sit lopulta eksyttiin Anne-Marin kanssa jonnekin ihan kuuseen, mut pari puhelinsoittoo ja pojat tuli bussilla ni hypättii kyytiin ja löydettiin yhessä perille, mut hitsi Axel sai kuulla siitä. :P NII ja sit oudointa, että kun Suomessa lasketellaan, sit mennään kotiin, niin täällä on laskettelun jälkeen pileet pystyssä, monet tulee vaan lasketteluvaatteet päällä baariin pilettään. Niin meki mentiin baariin Itävallassa jossa oli ehkä maailman kummallisinta musiikkia ja kummallisimmat versiot lauluista esim. I will survive. Se oli jotain laulujen raiskausta.:D Sit juotiin jäger maisterit, ja mua kummastuttaa miks se pullo on siellä lasissa mut kukaan ei tiedä. Harmi, tää jää kaiveleen mua. Mut oli ihan huippu reissu.

Sitten oltin Pfullendorfin takana olevassa paikassa koska täällä on tää Fasching. Olin pukeutuneena merirosvoks, Uwe oli meksikolainen ja Axel oli juntti. Kun siltä kysyy mikä se on, se sanoo että "juntti", huomaatteko miten paljon oon jakanu suomalaista viisauttanu täällä.:D Siel kans tutustuin taas luokkalaisiin vähä paremmin ja oli hauskaa, sit mentii sen jälkeen taas Uwelle ja Axelille porukalla pitään hauskaa. Myöhemmin oli samanlaiset pippalot Waldissa joka on täs aika lähellä kans, ja koska mullei ollu hirveesti intoo pukeutuu ni sit jos joku kysy mikä oon ni sanoin et "ich bin heute hübsch". Axel oli noita ja Uwe oli juntti. Niin se menee, joku on aina juntti! Ja siis musiikkihan oli tapahtumissa semmosta ettei sitä kuulemma kuule muualla ku vaan täällä tähän aikaan vuodesta, kuvitelkaa semmonen rumpu ja torvisoittokunto soittaan jotain Queeniä tai the Beatlesia tai jotain kummallisissa vaatteissa, niin teillä on aika hyvä käsitys asiasta. 

Sitten oltiin nyt lauantaina Sveitsissä sukuloimassa hostäidin serkun perheen luona. Niil on kaks poikaa, Jan 17v ja Oliver 13v, tai 14v en oo varma. Mut kuitenkin, se pienempi tiesi kaiken kaikesta, tuli itelle tyhmä olo. Niin, ja kuulemma teoreettisesti jos maapallo ei olis pyöree vaan littee niin näkisin periaatteessa kotiin Suomeen asti Alpeilta. Näin mulle kerrottiin. Mutta oli ihan huippunäkymät ja sain kakkua siellä, että nami. Oli kyl tosi kivaa, ja sit jälkeenpäin ajettiin McDonaldsin kautta kotiin, me tilattiin joku 8 juustohampurilaista ja 2 normii, meidän tarjotin näytti kivalta. Ja sit me syötiin Lean kanssa McFlurryt niin me oltiin onnellisia. :) Ja sit illalla menin kun täällä oli semmonen Sportlerball niin ku Axel ja sen jotain porukkaa esitti siel naisia jotka teki aerobiciä (TUSKAA silmille!!) niin menin kattoon. Mut siis kaikki muut esitykset oli ihan hullun hyviä, esim meidän luokan Dennis tanssi ja räppäs ja leikki miimikkoo, ja se oli ihan hullun hyvä. Ja oli tanssiryhmiä ja rytmiryhmä jotka siis teki rytmiä harjoilla ja sitä rataa. Ja sit siellä oli kans semmost musiikkia ja kaikki tanssi, ja lähettiin sieltä sit kyl aika aikasin jo joskus puoli kahentoista aikaan Axelin kans pois, ei ollu jotenkin hirveesti intoo. Mut hirveintähän oli se, että olin kattomas paria niiden Probee, niin ymmärsin miksei miehet tee aerobiciä, tai miksei ne hypi hyppynarua. Se oli ihan kamalaa, en voinu ku vaan nauraa pääni sisällä suuresti. Ihan vaan sen takia että kun ne hyppi hyppynarua ne hyppäs niin korkeelle ja nosti jalat sillee mahd. ylös, se oli ihan kamalaa.:DD ja sitten se oli niin yksinkertanen koreokrafia et jos naiset olis tehny sen ni se ois kerran menny läpi ja se ois ollu siinä. Siis se oli sitä että yks kaks laudalle ja sitten toinen polvi ylös ja alas eikä paljon muuta, nää reenat sitä jonku puoli tuntia kahen minuutin pätkää ja oli ihan kujalla. En tajua, tajusin että miehet jotka osaa tanssia on tosi erityisiä ja valitettavasti harvinaisia.

Ja siis, alan kansainvälistään koska mulla on nyt siis saksalainen poikaystävä Axel, ja se on ihan uskomattoman söpö. Me tullaan niin hyvin juttuun ettei mitään, meillon ihan samanlainen huumorintaju ja en tiä mikä siinä on mut must se on aika söpöö. :)

Niin ja sit ollaan pelattu kans aika paljon kaikkii pelejä, esim uusin peli on Dominion joka on ehkä ihan hullun hyvä. Ja sit Axel oli tääl perjantaina niin pelattiin Phase 10tä mun hostäitin ja Lean kanssa. Ja sit pelasin sen vanhempien kans "Elsaa" (kiitos Lauri ja Minttu tästä, en muista enää mikä sen oikee nimi on joten mun piti opettaa se kaikille Elsana *sadface*) ja Unoo. Ja sit eilen uusiks pelattiin vanhempien kans ja Aan kanssa Dominionioo. Oli kivaa. Ei mul muuta, hyvin menee ja tunnen olevan ihan kotonani, ja paljon paremmin tääl menee ku Ulmis. Onnellinen Saksa kiittää ja kuittaa. :)

Uusi vuosi, uudet kujeet.

Daniela und ich

eine Piratin

Merirosvo ja juntti

Meksikolainen ja merirosvo

minä Alpeilla

Siskokset Alpeilla

Alppikoira Shiva (eiksoo muuten sikahieno kuva, oon niin ylpee tästä)

Lea ja mää

Alpit

Lisää Alppeja

Axel, nii ne muuten näyttää Uwen kanssa ihan ruottalaisilta! Se on melki sillee pelottavaaki jo.

Alpit vol3

jalkapalloilija ja joku joka yrittää olla joku joltain ehkä 50-luvulta

Oliver, hostäidin serkun mies, hosttäiti, Lea, hostisä, Ayla ja hostäidin serkku