Päivitän nyt ku vielä muistan, oli sikahyvä koulupäivä tänää ja eilen. Koulu on jotenki tosi hauskaa, meijän luokka on sikakiva ja tänäänki vaa hengasin niiden kans koulun ruokalassa. Ja muutama semmonen on joiden kans tuun sikahyvin nyt jo toimeen. 

Pari tämmöst tarinantynkästä tähän väliin ennen ku unohdan ne. 

Oli sikahyvä se eilen, ku katottiin telkkaa ja sit joku mafiapomo oli siis vangittu, ja sit siihen tuli teksti ku joku ukkeli puhu että "mafia expertti" tai jotain, ja sit kysyin et "mafia expertti, onkse oikee ammatti?" ja sit en tajunnu ja me hajottii vaa sikana ku aateltii et helmi ku joku kysyis et mikä sun ammatti on, ni vois sanoo et "joo oon mafia expertti". Olipas hauska juttu, mut meitä nauratti.

Tänään kemiantunnilla oli sikahyvä, ku opettaja näytti tosi vihaselta, ja taululla luki jotain CuO tai jotain, ja se kysy multa mikä se on ja tuijotti mua vihasesti silmiin. Sit vaan olin et öööö... ja mietin et joo mul oli viimeks kemiaa joskus vuosi sitten, ja me käytiin nää asiat joskus ehkä neljä vuotta sitten. Ja sit mietin, ja sit se välähti et "joo, öö, kuparioksidi?" ja sit se oli et "Joo. Onko se suola?" Sitten jäädytin vaan pahasti ja aattelin vaa heittää jotain ja olin et öö ei, ja sit se kysy et "ai kuin ei, eikse maistu suolaselta?" ja sit jäädytin vaa niin pahasti et vähän aikaa yritin änkyttää jotain ja sit vaan totesin, et "keine ahnung" ja sit me hajoiltiin luokan kanssa. 

Sit enkuntunnilla (meidän opettaja joka on siis mies puhuu kummallisesti, sen ääni menee ylösalasylösalas koko ajan, se on tosi kummallista. Ja sitä paitsi puhun paljon parempaa englantia ku se, tekis aina mieli korjaa jotain mut en ikinä kehtaa). Paitsi sit tänää ku se oli kirjottanu jonkun tyypin nimen väärin, niin sit mää kysyin et eikö sen pitäis olla tällee, ja se oli et oho, tarkisti sen ja sano et joo ja must tuntu et se suuttu mulle ;S ja sit luokka vaan kovaan ääneen, et "UUUUUU" sillee ku joku uhmaa opettajaa. Se on ihan kiva ja nuori mies, mutta mua pelottaa ku se puhuu sillain kummallisesti.

Sit fysiikantunnilla, oli sikahyvä ku ne alko käymään jotain perussettiä, mitä me käytiin joskus ehkä fy-1, niin sitten se opettaja selitti mulle ihan innolla eka et se on käyny tampereella joskus pienenä lomalla ja blaablaa. Se oli ihan innoissaan siit että olin siellä. :D Ja sit se piirsi jonku diagrammin, ja piirteli sinne jotain, ja kysy et "tietääks joku mikä tää on?" ja koko luokka oli ihan sillee et hää? ja sit viittasin ja olin vaa et "jeejee mää tiän mää tiän kerrankin jotain" ja sit se opettaja näytti ihan hämmästyneeltä ja kysy et no, mikä se on. Sit sanoin et se on deltavee, ja se oli et deltafau joo, ja sit sanoin et se toinen on deltatee, ja sit se oli ihan innoissaan että hei vähän suomi ymmärtää hyvin. :D Ja sit luokka oli vaa et joo, kiva ku elsa osaa paremmin fysiikkaa ku me:D mua nauratti, mut keräsinpäs pisteet kotiin jollain noinkin yksinkertasella. :)

Sit yhteiskuntaopintunnilla se opettaja tuli sisään ja alko heti puhuun niin kovaa, etten uskaltanu mennä tervehtiin. Sit se selitti tosi kovaan ääneen jotain juttua, ja se katto mua suoraan silmiin, ja kysy tosi kovaa et "JA KUKA SÄÄ OOT?" ja sit ennen ku ehdin vastaan, ni semmonen yks Joel vaa ilosesti, et "se on Elsa!" ja sit olin vaa et joo, oon siis vaihto-oppilas Suomesta, et moro vaan! Ja sit se alko puhuun englantia, ja oli että "Ai, you come from Suomi!" ja sit jälkeenpäin aloin miettiin, et miten se tietää sanan Suomi? Haluuko joku valasta mua vähän. Koska mua kummastuttaa suuresti. 

Ja muutenki ymmärrän aika pitkälti kaiken koulussa, huomenna saan uuden Stundenplanin eli siis öö. Lukujärjestyksen? Hitsi mun suomi on hukassa. Meen matikal ysiluokalle, saksaks joko seiska tai kutosluokalle, ja sit siis musiikissa 12 luokalle ku niil on joku 4h viikos musiikkia. Ja sillee. ALAN EHKÄ LUKEEN KOULUN JÄLKEEN MIKROBIOLOGIAA, kuinka hauskaa. :) Varmaan ymmärrän taas sikana mut ehkei se haittaa. 

Sit tänään käytiin tosiaan tutustumassa vähän Überlingeniin Bodenseen rannalla. Kuvat tulee myöhemmin ku jaksan siirtää niitä ja alkaa säätään. Mut me syötiin jätskiä, tuli koominen olo ku söi jäätelöö kadulla marraskuun puolessa välissä. Mitä? TOINEN JUTTU: Mikä on Bodensee Suomeks?? Vitsi mua on vaivannu tää varmaan joku viikko. 

Ja anteeks vielä ku puhun niin huonoo suomee, mut se vaan alkaa pikkuhiljaa katoileen multa. Sanat on ihan hukassa ja sanajärjestykset on kans ihan kummallisia. Nytki vasta tajusin ku luin jälkeenpäin, et "Vitsi mua on vaivannu tää varmaan joku viikko" ei ehkä oo suomee. Tai en mä tiä kai se on mut kummallista suomee. Ei mul täs sit muuta näillä näkymin, kaikki menee kivasti. Et hyvää yötä vaan sinneki.